Salah Siapa ?

kejadian berlaku kira-kira kol 12.30 mlm . aku dan rakan-rakan sekelas agak ghairah untuk menonton tayangan lewat malam cita Clash of the Titans . dengan menaiki kenderaan motosikal . kami memulakan perjalanan agak laju , takot tak sempat . sampai je kat traffic light di alamanda , si aiman bangla suda bakar line . rem sana rem sini , bakar sana sini . sapa xpanas ! dalam keadaan lampu merah , kami tros memecut tanpa menghiraukan akibat yg akan dtg . seblom itu , faiz da tnya kat aku " nk ikot law ke , nak ikot sendiri ? ". aku jawab " ikot la mana2 "

setibanya di traffic light kedua , aku ternampak sebuah kereta bercorak kotak biru kuning dengan lambang POLIS . disebabkan perasaan terbakar akibat di"rem" oleh aiman , kami memecut lagi walaupon lampu merah maseh menyala . seronok rasa ati dpan memecut dgn kelajuan yg maksima.

dalam masa yg sama , aku menegor faiz , " jaga2 sama , takot dia patah balik" . mulot aku agak masin . aku terlihat kelibat kereta yg sama mengekori kami dengan kerlipan biru yg sungguh indah . aku tros menjerit " lari , polis kat blakang" . rakan2 ku berfikir "hipo ni saja la 2, nk kenakan kita" . faiz memecut laju tanpa menhiraukan rakan yg lain .

rakan2 ku hairan , lalu menoleh ke blakang . dgn perasaan yg agak gementar , masing2 menjadi gelabah , cuak , cemas , takot , seram sejuk . masing2 mula menunjukkan bakat terpendam untuk memecut . tak ke pelik , aku dan faiz mendahului mereka . sedangkan masing2 menunggang moto 2 lejang , kecuali e kali 5 faizal , yg berada di tempat ketiga .

kami tros masok ke parking di alamanda , tanpa berfikir panjang . kesian pemandu kereta yg mengejar kami . tersangkut di pintu masok . huh ! aku berasa lega . niat di hati nk tgok wayang , takot len plak yang jadi . perasaan gementar yg ada pada rakan2 aku , hilang sebaik saja kami menjejakkan kaki di panggung !

inilah akibat tidak mengikut peraturan yg ditetapkan .